Hästar hela dagen lång! :D

Heej! ♥
Har inte haft tid att blogga idag då jag har varit med hästarna. IMorrse så åkte jag, min mamma och min syster till  ridhuset med Siskin. Där hoppade jag och tränade en hel del... Blev skapligt varm. Sen kom "m" & "m" med sina hästar. De red en lite stund men sen när de skulle byta hästar så ville inte "m" Byta till den andra hästen. Så då fick jag sätta mig på den ``lilla´´ unghästen! Först var jag lite nervös. För "m" Sa att han bockade och stegrade. Så jag hoppade upp och red iväg i ridhuset. Efter en stunds skrittande så började jag trava. Det gick faktiskt riktigt bra! :D Han gick i form den lilla gulle hästen! Eftersom det gick så bra så var jag tvungen att galoppera. Skön galoppa har den lilla. Blev inte avkastad. Sen så fick jag hoppa på honom för deras mamma. Det gick suuper!! Han och jag var såå duktiga på att hoppa. Jag trodde inte att han kunde hoppa eftersom han e så ung. Det gjorde han och skapligt högt för att vara första gången jag hoppade med en unghäst! ♥ Sen åkte vi hem.

När jag kom hem så lastade vi av och så... Sen så åkte vi och hämtade en bal till hastärna. På gården där vi hämtade balen fanns det kossor. Min syster blev slickad av en på kinden... HAHAHA!!!
När vi hade hämtat balen så red jag och mamma En härlig uteritt! Långa galopper och härliga travsteg!
 




Byee!♥// Frida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0