ridningen igår och idag..

Trolldal/ igår: Det gick väldigt bra hon skötte sig utmärkt. Det var bara lite i början som hon blev lite flängig och så innan vi började.Det var ett markarbetspass och hon och jag grejade det tycker jag. Fast i galoppen ville hon rejsa så fick lite att jobba med. Ridläraren var jättebra. Kommer nog att fortsätta där.

Idag: Så tog jag och mamma en runda i skogen. Lady gick först. Duktig polle. (hon brukade hata att gå först) Kunde galoppera framför och så. Vi träffade på några  hundar i skogen som började skälla och springa emot oss.. Den ena av dem såg faktiskt lite läskig ut den hade en munkorg på sig! Den andra var en goldenvalp skitsöt. Men ägarna fick efter några minuter pli på dem. Och vi red hem.

Har städat skullen så nu är den fri från mögligt hö och halm. Fick även bort mycket överflödigt damm. Lite jobbigt var det men värt mödan.

Imorrn ska jag troligt vis åka och shoppa skolavslutningskläder, Vanliga kläder och bikin men får se om vi kommer iväg?







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0